U37002

             

                  Technická data:

                                                                                               

    Podvozek lokomotivy

                           

             

    Karoserie lokomotivy

                                                                                                      

                                        

     Na prvním obrázku je první základní rám pro lokomotivu. Po smontování prvního třímetrového kusu oblouku jsem zjistil, že nemohu použít celý pevný rám a mít rejdovný běhoun. Při této variantě mi totiž rám běhounu (červený) vyběhával až 15 cm mimo osu koleje. Přestavěl jsem kompletně rám a nyní mám rejdovný podvozek hnacích náprav a obě čela pevná vůči koleji. Vysunutí předního čela vůči ose koleje je 40mm, zadního pod budkou 55mm.   

     Na druhém obrázku jsou hnací střeva lokomotivy. Mezi bloky válců je vidět spojku, na jejímž jednom konci je otočný čep celé lokomotivy. Provedení lokomotivy - upravený podvozek lokomotiv Malletovy soustavy.

    V zimě  03-04 jsem musel provést kompletní generálku hnacího podvozku lokomotivy. GO byla vynucena žalostným stavem kol hnacích náprav a rámu. V létě došlo k prasknutí epoxidu, lokomotiva vyjela z kolejí a převrátila se na bok. Od té doby má přechod mezi vodní vanou a budkou na straně strojvedoucího lehce pošramocen. Navíc někdy na podzim 03 jsem se dostal k originálu mého stroje, který byl tou dobou na znovuzrození v Kamenici n. Lipou. Zde jsem získal podklady na díly, které jsem nedokázal z fotografií a výkresu dešifrovat. Na lokomotivě  je využit stranový posuv druhé spřažené nápravy (na každou stranu 10mm), první a hnací jsou bez posuvu. Nový podvozek lokomotivy je vybaven funkčním vypružením náprav, pouze do toho není a nebude zahrnut běhoun K-H. podvozku. Po jízdních zkušenostech jedné sezony mohu všem zájemcům a tvůrcům vřele doporučit. Kluzná ložiska na hřídelích náprav jsem vyrobil z šedé litiny. Na horní straně ložiska je mazná nálevka, odkud je olej knotem veden jednak ke hřídeli, ale i kanálky k rámu. Ve spojnicích jsem na spřažených využil naklápěcích ložisek, na hnací nápravě jsou obyčejná i na ojnici. Jako brzdové válce zatím využívám vysouvacích cívek ze startérů starých škodovek.

     Při jízdách stačí jednou denně namazat ložiska náprav a křižák. Kulisu plnění je nutno přimazávat častěji, tam je pohyb větší, mám funkční přestavování rozvodů šoupátka. V třecích plochách křižáku jsou malé labyrinty jako olejové rezervoáry.

     Ovládání lokomotivy nyní je tlačítkové. Přestavení rozvodů páry je spojené s volbou směru jízdy. Protože dojíždění lokomotivy k soupravě a spřažení mi činí potíže (tlačítky nejde volit rychlost jemně) na sezonu plánuji vyměnit ovládání za klasickou 4kanálovou  RC soupravu, kde jeden kanál využívá změna směru, jeden je použit pro ovládání rychlostního regulátoru. Můj stroj potřebuje ovládání brzdy a píštaly, mohu doplnit dálkové ovládání čelního osvětlení.