Oprava a stavba vozu DF/u 651

  Skončila sezona roku 2006, která se na služebním voze DF/u 651 podepsala asi ze všech nejvíc. Vůz byl sice teprve 4 roky v provozu, ale nikdy nebyl dodělán do konečného stavu. Nejprve jsem uvažoval o lehké opravě podvozku vozu s dosazením nových litých kol a domečků ložisek, nakonec po kontrole z toho vyplynula nutnost vyrobit kompletní podvozek nový a starý je víceméně určen ke zkanibalení použitelných dílů. Ze starého rámu vozu vznikl vůz O/u 9065. Po dokončení opravy chybí na voze doplnit poštovní znak na skříň vozu a koncovky parního topení.

 

   na podélníky jsem navařil nové rozsochy, přišrouboval koníky s listovými pružinami určenými pro M11a teprve potom jsem nasadil domečky s dvojkolím. Celkovou opravu vůz absolvoval na perech na fotce, poté byly vyměněny za pevnější, neboť vůz po celkové opravě váží asi 70 kg....

   rekonstrukcí prošly i středové nárazníky, jsou odpružené na tah i tlak, na koncích jsou pružiny udržující spřáhlo vždy v ose vozu. Šroubovka je funkční, ale nevím, kdo ji bude v provozu používat.....Už vím, po dosazení se stalo používání povinné, volně visící šroubovka způsobila převržení soupravy, zahákla se za srdcovku....

 

   hrazda tvaru Y pro brzdový mechanismus....

   vozy vyrobené před více jak sto lety měly velmi jednoduše vyřešnou kulisu ruční brzdy - zde je vůz zabržděn ruční brzdou a nikdo s ním ani nehne....

   na této fotce je podvozek před druhým lakem a omotáním potrubí parního topení, položením podlahy a následné montáži skříně  vozu, která ....viz dole....

   tady je jiný, kompletní, i s okolním nepořádkem, pohled na stejné....

   se silně zbortila. Už jsem uvažoval i o stavbě nové, kde bych asi použil vodovzdornou překližku, ale nakonec jsem opravil a dostavěl starou skříň....

   pohled do prostor oddílu D v okamžiku, kdy odešla parta lakýrníků po nátěru stěn....

   zde pravá moravská práce petrolejkářů....

   ovšem po otevření dveří hrdé: ,,My jsme elektrifikovali".....

   nejdůležitější kusy inventáře...

   vlakvedoucí už může u práce si sednout...

   v prostoru poštovního oddílu byly vyměněny kamna za klasické Petry, původní asi zabavila parta sběračů kovů, židle je stejné konstrukce jako v oddílu D, polstrovaná....( nebudou mozoly na ...pozadí)

   na trati Ondrášov-Dvorce n/M byla použita automatická ssací brzda, proto instalace záchranné brzdy. Vedle vstup do nejdůležitější místnosti, kam i císař pán šel pěšky...

   je libo zasednout?...

   po dokončení opravy vůz byl odeslán sloužit v provozu. Bohužel z důvodu nedostatku vhodnějšího tažného vozidla (U37.002), jež bylo neschopné provozu, musel vypomoct motoráček M11.001....

   pohled zezadu...

   aspoň pro fotku byla lokomotiva dotlačena do nádraží, provedena zkouška spřáhel, šroubovek a celkové výšky vozu vůči lokomotivě - dopadlo to na výbornou....